In 1987 viert de Etten-Leurse toneelgroep Feste het 10-jarig jubileum. Ter gelegenheid van dat jubileum zal Arthur Miller’s toneelstuk ‘Mijn Zoons’ opgevoerd worden. Over deze voorstelling een volgende keer meer.
Zoals ik hier al eens beschreven heb kwam Feste destijds voort uit de harde kern van de toneelgroep van de KSE op initiatief van collega drama en maatschappijleer Ad Bierbooms. Bij de producties van Feste die gedurende die tien jaar voor het voetlicht gebracht werden was dan ook het ‘KSE-stempel’ steeds wel aanwezig.
Ter gelegenheid van deze 10e verjaardag werd in de foyer van Schouwburg de Nobelaer tijdens de ‘Open doek dag’ een kleine tentoonstelling gerealiseerd ter promotie van het gezelschap en om leden en sponsors te werven. Er waren van tijd tot tijd minivoorstellingen waarbij fragmenten uit het repertoire uit de afgelopen jaren gespeeld werden.
Helaas zou de opvoering van ‘Mijn zoons’ in dit jubileumjaar tevens de laatste zijn onder regie van Ad Bierbooms. Wegens ziekte moest hij na de opvoering zijn regisseurschap opgeven en zou hij niet lang daarna tot verdriet van velen komen te overlijden…
Hieronder een kleine sfeerimpressie van de ‘Open doek dag’ 1987 in de foyer van de Nobelaer en hoe er aan dit jubileum in de plaatselijke pers aandacht besteed werd.









