Van Gogh leeft 2009

Lang niet iedereen weet het maar Vincent van Gogh heeft in 1881 een korte tijd in Etten-Leur doorgebracht waar zijn vader dominee was. In die tijd is hij structureel begonnen met tekenen naar model en landschap. Deze bijzondere periode in het leven van Vincent van Gogh verdient aandacht vond de stichting Vincent van Gogh in Etten. Vandaar dat het initiatief is genomen tot een nieuw, jaarlijks terugkerend evenement: Vincent van Gogh Leeft! In 2009 was dat voor de eerste keer en steeds zou de KSE daarbij jaarlijks een rol blijven spelen!

Verder lezen

Tour de Vincent deel 4:Van Gogh leeft 2012 en start van de reis

In mijn laatste blog over de aanloop naar de Tour de Vincent  heb ik verteld hoe leerlingen van de KSE en Mytylschool de Schalm uit Breda nader kennis maakten met elkaar om later als goede vrienden en vriendinnen samen op reis te kunnen gaan in de voetsporen van Van Gogh. De werkstukken die tijdens die kennismakingsbijeenkomsten tot stand kwamen werden tijdens de jaarlijkse manifestatie ‘Van Gogh leeft 2012’ in de hal van cultureel centrum Nieuwe Nobelaer  geëxposeerd.

Verder lezen

Van Gogh leeft 2013

Hoewel ik sinds oktober 2012 niet meer werkzaam ben op de KSE blijf ik mijn collega’s en hun leerlingen graag volgen. Toen ik zaterdag jl. via Facebook het volgende berichtje kreeg van oud-collega Michiel    ‘Oud collega! Vergeet u niet even vandaag of deze week een kijkje te nemen in het oude kantoor van de Rabobank tegenover het station. ’t is de moeite.’  begreep ik meteen ( Michiel had me er al eerder over verteld) dat de beschilderde skateboards die in het kader van’Van Gogh leeft 2013‘ gemaakt waren daar te zien moesten zijn. Ik was erg benieuwd wat het geworden was!
(meer…)

Verder lezen

Michiel 2026: nog lang niet vergeten!

“De leegte die hij achterliet vullen we met onze herinneringen.” (meer…)

Verder lezen